עורך דין תאונות דרכים

טל: 03-5622772 | פקס: 03-7522250 | דואר אלקטרוני: mz@la-w.co.il | רח' בר כוכבא 23 (מגדלי וי טאוור - קומה 16) בני ברק

פיצויים לנפגעי תאונת עבודה

פיצויים מפגיעה בתאונות עבודה זה תחום מרכזי נוסף בו משרדנו עוסק.

מהן זכויות הפיצויים לנפגעי תאונות עבודה?

נפגע ב תאונת עבודה זכאי לפיצוי מביטוח לאומי ולפעמים גם מחברת הביטוח של מקום העבודה.

המוסד לביטוח לאומי מכיר בתאונות המתרחשות במקום העבודה כתוצאה מהעבודה, למשל כשעובד נפגע ב תאונת עבודה מנפילה מסולם, פגיעה ממכונה, הרמת משא כבד וכיו"ב.

המוסד לביטוח לאומי משלם לנפגע ב תאונת עבודה דמי פגיעה במשך שלושה חודשים לאחר התאונה, ולאחר מכן ניתן לגשת לוועדות הרפואיות לקבלת נכות זמנית ובהמשך נכות קבועה.

אנו ממליצים ללקוחותינו שנפגעו ב תאונת עבודה, להיות מיוצגים או מתודרכים על ידינו לקראת הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי.

אם ביטוח לאומי קובע לנפגע ב תאונת עבודה 20% נכות קבועה ומעלה, יהיה זכאי הנפגע לקצבה חודשית לכל ימי חייו, שגובהה תלוי בהכנסתו של הנפגע שלפיה הוא שילם את דמי הביטוח הלאומי ב – 3 חודשים שלפני התאונה.

אם לנפגע ב תאונת עבודה נקבעת בביטוח לאומי נכות קבועה של עד 19% , הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי שגם הוא תלוי בגובה ההכנסה המוצהרת מעבודה, כשכמובן ככל שההכנסה הייתה גבוהה יותר, כך המענק יהיה גבוה יותר.

כשלנפגע ב תאונת עבודה נקבעת נכות קבועה של למעלה מ – 10% בביטוח לאומי, הוא זכאי לשיקום מקצועי והסבת מקצוע על חשבון הביטוח הלאומי.

דרגת נכות של עד 9% בביטוח לאומי, לא מזכה כיום במענק נכות, ואת עיקר הפיצוי ניתן לקבל לאחר הגשת תביעה כנגד המעביד וחברת הביטוח שלו במקרה שהייתה רשלנות של המעביד.

חוץ מהזכויות בביטוח לאומי, נמליץ ללקוח שנפגע בעבודה לתבוע את שאר הנזק שלו מחברת הביטוח של המעביד, וזאת בתנאי שהתאונה התרחשה עקב רשלנות של המעביד או של מי מטעמו, כמו למשל כאשר עובד נפגע ב תאונת עבודה כשהוא עבד ללא אמצעי מגן מספיקים (בלי כפפות יד מתאימות, בלי הגנת ראש או עיניים, ללא הדרכה ראויה וכיו"ב), נוכל לתבוע את המעביד ברשלנות וחברת הביטוח שלו תכסה את הנזק.

הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תאונה בעבודה הם גבוהים יותר בדרך כלל מהפיצויים לנפגע בתאונת דרכים, במיוחד לבעלי משכורות גבוהות, וזאת משתי סיבות: 1. הפיצוי עבור כאב וסבל אינו מוגבל כפי שהוא בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. 2. השכר של הנפגע לפיו מחושב פיצוי בגין אבדן השתכרות אינו מוגבל כפי שהוא בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, (שילוש שכר ממוצע במשק בניכוי מס הכנסה), אלא שיעורו הוא כפי שהרוויח הנפגע בפועל גם אם מדובר בהכנסה של עשרות אלפי ₪ בחודש ויותר.

לנפגע ב תאונת עבודה אנו ממליצים להתייעץ עמנו בסמוך אחרי הפגיעה, כדי לאסוף מקסימום ראיות להוכחת רשלנות המעביד, לפנות בזמן הנכון ובצורה הנכונה לביטוח לאומי בטפסי התביעה, ולקבל ליווי ותדרוך סמוך אחרי התאונה והלאה.

לנפגע ב תאונת עבודה אנו ממליצים להתייעץ עמנו מייד אחרי קרות התאונה, על מנת לבדוק זכויות נוספות הקיימות לו בגין פציעה, נכות או אי כושר עבודה בפוליסות ביטוח פרטיות או קרן פנסיה לנכות.

שכר הטרחה של עו"ד בתאונות עבודה הוא בד"כ באחוזים מהסכומים שמתקבלים בעקבות הטיפול המשפטי, ומשולם בסוף ההליך, שעור אחוז שכר הטרחה גבוה יותר מזה שקבוע בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, היות שתביעות אילו הן יותר מורכבות ומסובכות במיוחד לאור הצורך בהוכחת אחריות המזיק, מרכיב שאינו קיים בתביעות בתאונות דרכים.

צור קשר

    שם: (חובה)

    דואר אלקטרוני:

    טלפון (חובה):

    נושא

    ההודעה שלך

    mz@la-w.co.il