עורך דין תאונות דרכים

טל: 03-5622772 | פקס: 03-7522250 | דואר אלקטרוני: mz@la-w.co.il | רח' בר כוכבא 23 (מגדלי וי טאוור - קומה 16) בני ברק

משרד עורך דין זוהר ושות'

ברוכים הבאים לאתר הבית של מאירה זוהר ושות' חברת עורכי דין.

משרד עורכי הדין זוהר הנו משרד ותיק ומנוסה הקיים מאז שנת 1997 ומעניק שרות מקצועי וממוקד בתחום תביעות הביטוח ונזיקין.

המשרד זכה להכרה ודרוג ב"רשימת המאה" של המשרדים החשובים והמובילים בישראל בתחום הנזיקין וזאת על פי סקר שנערך בשנת 2001 על ידי מגזין "הפרקליטים".

משרד עוה"ד זוהר ושות' ממקומם  במגדל העסקים וי- טאוור , בליבו של מתחם העסקים החדש BBC בבני ברק גבול רמת גן, במרחק נגיעה מקניון איילון.

משרד עוה"ד זוהר ושות'  מתמחה ועוסק בשנים האחרונות, כתחום עיסוק בלעדי וממוקד, בתביעות ביטוח סיעודי ומחלות קשות, ותביעות ייצוגיות כנגד חברות הביטוח.

משרדנו רשם הישגים ניכרים בתחום תביעות הביטוח הסיעודי, שהבולט ביניהם מהעת האחרונה הוא אישורה של בקשה להגשת תביעת ייצוגית כנגד 4 חברות הביטוח הגדולות בישראל: הראל, דקלה, כלל ומגדל.

מדובר בתובענה ייצוגית שעניינה בטענה שחברות הביטוח הגדולות ששולטות בשוק הביטוח הסיעודי בישראל, שילמו למבוטחים בחסר תגמולי ביטוח סיעוד, וזאת עקב פרשנות שגויה של הרכיב "אי שליטה על הסוגרים".

שופט בית המשפט העליון , פרופ' עופר גרוסקופף, (שדן בתיק בבית המשפט המחוזי בלוד, טרם מינויו לבית המשפט העליון), אישר בחודש 4/20 את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד הראל, דקלה, כלל ומגדל, לאחר שהוא לא קיבל את עמדתן בדבר אופן התנהלותן בבירור תביעות סיעוד.

מקרה ביטוח סיעודי לפי פוליסות הסיעוד המשווקות בישראל על ידי חברות הביטוח, הוא מצב שבו המבוטח לא יכול לבצע לפחות 3 פעולות יומיומיות בסיסיות מתוך 6 הפעולות המכונות ADL : לקום ולשכב, להתנייד, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, להתרחץ ולשלוט על הסוגרים.

בנוגע לפעולה של "שליטה בסוגרים", הבעיה הכי נפוצה בגיל הגריאטרי, היא מצב שבו למבוטח לוקח זמן להגיע לשירותים ולמעשה הוא לא "מספיק" להגיע לשירותים בזמן בשל מגבלת ניידות.

חברות הביטוח שכנגדם אושרה הבקשה לא התחשבו ביכולת של המבוטח להגיע בזמן לחדר השירותים, ולשיטתן אין קשר בין יכולת ניידות זו לבין אי שליטה, או בין היכולת לקום מהמקום לבד לבין אי שליטה, ומגבלות אילו לטענתן של חברות הביטוח, לא קשורות לתחום השליטה על הסוגרים.

חשוב לציין כי המקרה הנפוץ ביותר של אי שליטה בגיל הגריאטרי הוא המקרה בו עוסקת הבקשה לתובענה הייצוגית- מבוטחים שלא מספיקים להגיע בזמן לשירותים, כך שלמעשה , חברות הביטוח אימצו פרשנות לפיה המקרה הכי נפוץ של אי שליטה בגיל הגריאטרי, לא נחשב כאי שליטה.

בבקשה לייצוגית, אנו טענו כי גם מבוטחים אלה צריכים להיחשב כלא שולטים, ודבר זה מתבקש גם מלשון הפוליסה וגם מתכליתה.

בבקשה אנו טענו בשמם של מבוטחי הסיעוד, כי מדובר בסוג מוכר של אי שליטה בעולם הרפואה, המכונה "אי שליטה תפקודית", (FUNCTIONAL INCONTINENCE ), ומקום בו מבוטחים אילו נחשבים כלא שולטים לכל דבר ועניין בעולם הרפואה, אין כל מקום שלא להכיר בהם כלא שולטים גם לצרכי הפוליסות.

על פי החלטת בית המשפט,  נדחתה העמדה הפרשנית של חברות הביטוח, לפיה אין להתחשב ביכולת של המבוטח להגיע לשירותים במסגרת מבחן השליטה, והבקשה להגשת תביעה ייצוגית שהוגשה על ידנו, אושרה, כאמור כנגד חברות הביטוח הגדולות ששולטות בשוק הביטוח הסיעודי בישראל, והתביעה מתנהלת בבית המשפט המחוזי מרכז. 

הצלחה נוספת של המשרד, בתחום התביעות הייצוגיות כנגד חברות הביטוח, השיג משרדנו גם בבקשה לתביעה ייצוגית  שהוגשה כנגד חברת הביטוח "איילון" בשנת 2015 , בה טענו כי חברת הביטוח "איילון" החביאה באותיות הקטנות של הפוליסה, סעיף המרוקן את הכיסוי הביטוחי כמעט  מכל משמעות. לאחרונה, אישר בית המשפט המחוזי מרכז את הסדר הפשרה שהשגנו בתביעה זו, ועל פרטי המקרה ניתן לקרוא בדף "משרדנו בתקשורת" באתר זה.

צוות משרדה של עוה"ד מאירה זוהר, עומד לרשותכם בכל שאלה והבהרה בשעות הפעילות של המשרד בימים א'-ה' בין השעות 8.30 ל- 18.30 .

צור קשר

    שם: (חובה)

    דואר אלקטרוני:

    טלפון (חובה):

    נושא

    ההודעה שלך

    mz@la-w.co.il